2 Temmuz 2009 Perşembe

Tuzlu Simit Kurabiye


Bu simit kurabiyeyi ben çok seviyorum... Sofralarda genelde artıyor, kalanın hepsini ben yiyorum... Ayrıca çabucak da bayatlamıyor...


Malzemeler:

  • 1 yumurtanın sarısı içine beyazı dışına, susam bulamak için
  • Yarım paket margarin
  • Yarım çaybardağı sıvıyağ
  • Yarım çaybardağı süt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 4 çay kaşığı pudra şekeri
  • 2-3 su bardağı un (azar azar ilave edin )
  • susam


O kadar basit ki tüm bu malzemeleri aynı anda karıştırın, margarini eritmeden oda sıcaklığında kullanın. Unu ilave ederken,su bardakları ölçüsü tam tutmayacağndan, önce 1 buçuk bardak; sonra duruma göre yarım yarım ilave edin, kulak memesi kıvamını bilirsiniz ya...:)


Sonra hamura istediğiniz şekli verin, ister simit gibi, ister çubuk gibi, ister kalıplarla kesin... İnanın sanki her şekilde tadı değişiyor... sonra ayırdığınız yumurta beyazına bir yüzünü bulayın, sonra da susama batırın. Şekilleri verirken kabaracağını da hesaba katın.


170 derecede rengi koyulaşana dek pişirin (15- 20dk)


Afiyet olsun.

3 yorum:

  1. neden sarisi disina surulmuyorda icine katiliyor??

    YanıtlaSil
  2. bilmem, belki de renk versin diyedir, ya da hani beyazı zaten dışında kullanıldı da sarısı da artık olmasın diye içine kullanılmış da olabilir...

    öyle özel bir sebebi var mı bilmiyorum...

    YanıtlaSil
  3. bu kurabiye çok güzel ağzında dağılıyor.

    YanıtlaSil