19 Mayıs 2009 Salı

sucuklu madımak




Dün bütün günüm 1 kg madımağı ayıklamakla geçti... Arada molalar veriyorum... Ama sıkıntıdan patladım... bütün gün uğraştığım yemeğin tadı güzel olunca bütün bunlara değdi...




Malzemeler:




  • Yarım kg madımak ( diğer yarısını da yıkayıp doğrayıp buzluğa koydum çiğden)


  • 1 orta boy soğan


  • 2 yemek kaşığı zeytin yağı ( ben az yağlı yapıyorum yemekleri )


  • 1 kaşık dom. salçası


  • biraz sucuk


  • 3-4 su bardağı sıcak su (önce 3 ekleyin az gelirse 1 bardak daha ekleyin)


  • 2-3 yemek kaşığı bulgur


Yapılışı:





  • Madımağı bi güzel ayıklayın. Bol suda yıkayın. Çok ince olmadan doğrayın.


  • Soğanı doğrayın yağla kavurun.


  • Pembeleşince salçasını ekleyin, az daha kavurun.


  • Sucukları küçük küçük doğrayın, salçalı soğana ekleyin, onu da kavurun.


  • Hafif sucuğun yağı çıkınca madımağı ekleyin, biraz kavurun.


  • 3 su bardağı sıcak suyu ekleyin.


  • Önce yüksek iyice kaynayınca kısık ateşte 3o dk pişirin


  • Madımak pişince bulguru ekleyin, 10 dk da bulgur pişene kadar bekleyin.


  • Bu kadar... Afiyet olsun....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder