5 Mayıs 2009 Salı

PATLICAN KEBABI

Bugün ilk defa denediğim bir yemek yaptım... Tarifini kayınvalidemden aldım... Ankara'ya gittiğimde o bana yapmıştı, ben de eşime yaptım... Eşim de beğenince keyfime diyecek yok, çok mutlu oldum...

Buharı da üstünde sıcak sıcak....Mmm mis gibi... Tarife geçeyim
MALZEMELER:
köftesi için:
  • *250 gram kıyma
  • *biraz bayat ekmek
  • *biraz maydanoz
  • *1 büyük soğan
  • *1 yumurta
  • *1 çay kaşığı kimyon, karabiber, kırmızı biber
  • *1 tatlı kaşığı tuz
  • *2 tane ince uzun patlıcan
sosu için:
  • *2-3 subardağı sıcak su
  • *1 dolu yemek kaşığı salça (ben domates salçası kullandım)
  • *2 diş sarımsak
  • *biraz tuz
  • *1 tatlı kaşığı zeytinyağı
YAPILIŞI:
  • *Köfteyi hazırlayın.
  • *Patlıcanları kesip yuvarlak doğrayın.
  • *Köfteye yuvarlak şekil verin patlıcanın büyüklüğüne göre.
  • *Bir patlıcan bir köfte dizin pilavlık tencerenize...
  • *Salçayı sıcak suda eritin sarımsağı tuzu, ayıp olmasın diye de 1 tatlı kaşığı yağı ekleyerek sosu hazırlayıp dökün, sosun miktarı yemeğin üstünü geçmesin... Ben ekstra yağ koymadım kıymanın kendi yağı yetti...
  • *1o dk yüksek ateşte, 20 dakika da kısık ateşte pişirin, dibinde hafif su kalıyor...
Bu kadar :) Afiyet olsun...

6 yorum:

  1. :)

    Süper görünüyor gerçekten..

    Afiyet olsun..

    (Salça, biber salçası/domates salçası?)

    -mka-

    YanıtlaSil
  2. elinize saglık nefis duruyor

    YanıtlaSil
  3. çok teşekkür ederim -mka-

    Buarada domates salçası kullandım ama biber salçası da eklense fena olmaz...

    saygılar...

    YanıtlaSil
  4. gül, çok teşekkür ederim... biraz hazırlaması zaman alıyor ama pişmesi kolay ve risksiz, tadı da güzel...

    YanıtlaSil
  5. harika görünüyor.ellerine sağlık.afiyet olsun size de.

    YanıtlaSil
  6. mehtapcım saolasın... sen de yap güzel ve değişik bir ana yemek....

    YanıtlaSil