19 Mayıs 2009 Salı

Muzlu Kivili Yaş Pasta


Kermes için yaptım bu yaş pastayı...İlk defa bir yaş pasta yaptım; güzel olması için de çok dua ettim... Sanırım güzel olmuş ki, götürür götürmez 2 dilimi de satılmıştı ve akşama kalmadan bitmiş... Allah kabul etsin... İnşallah hayırlara vesile olmuştur...


Malzemeler:

5 adet yumurta

5 kahve fincanı un

5 kahve fincanı tozşeker

1 kahve fincanı mısır nişastası

1 kahve fincanı sıvıyağ

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya


Krema:

3 su bardağı süt

2 silme kahve fincanı un

2kahve fincanı toz şeker

2 yemek kaşığı margarin

1 paket vanilya

1 adet büyük boy muz
1 adet 3ü bir arada kahve


Çikolata sos:

1 su b. SÜT
1 su b. SU
1 su b. ŞEKER
3 çorba k. UN
2 çorba k. KAKAO


Üzeri için:

1 su bardağı sütten 1 parmak eksik süt

1 poşet kremşanti

2 tane kivi

1 yemek kaşığı damla çikolata


Yapılışı:

Yumurtayla şekeri çırpın. Yağı ekleyin. katı malzemeleri birleştirin eleyerek karışıma ekleyin,mikserle çırpın. Kelepçeli kalıbın orta boyunu margarin ile yağlayın, hamuru koyun . 170 derece fırında 20-25 dakika pişirin.

Kreması için margarini eritip unu kavurun. Sütünü ve şekeri ekleyip, unu azar ekleyin, sürekli karıştırın, kaynamaya başlayıncaya kadar pişirin. Kremayı ocaktan aldıktan sonra margarini ekleyip5 dakika mikserle çırpın.

Çikolata sosunda da tüm malzemeyi katın , kaynayınca kadar karıştırın, yapmazsanız da olurama iki kenarda çikolata ortada beyaz krema , görüntü şahane oluyo... Artan sosla da çikolata topları yaptım...


Keki soğutup ikiye kesin. Her bir parçasını kahveyle ıslatın sonrada her parçaya çikolata sosu gezdirin. Muzu ince şeritler halinde kesip yerleştirin, sonra da kremayı sürün. Diğer keki üzerine kapatın.


Krem şantiyle kivi ve damla çikolatayla istediğiniz gibi süsleyin.

4 yorum:

  1. pasta müthiş görünüyor arkadaşım ellerine sağlık..Allah kabul etsin ne güzel ne mutlu sana..bende çok yoğun koşuşturmaca içerisinde aldığım ödülü hak etmeye çalışıyorum. güzel mesajlarına dönemediğim için beni affet..her şey gönlünce olsun..sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. IMMM IH..ÇOK LEZZETLİ GÖZÜKÜYO..ZATEN ÇOK DA EMEK VERİLMİŞ ; PANDİSPANYA BİLE EL YAPIMI..
    MAŞALLAH ARKADAŞIMA !!
    NAZAR DEĞMESİN..

    YanıtlaSil
  3. sevil çok teşekkür ederim... çok mutlu oldum...

    YanıtlaSil