4 Mayıs 2009 Pazartesi

Kabak Salatası


MALZEMELER:
*3 adet orta boy kabak
*2 su bardağı süzme yoğurt
*2 diş sarımsak
*1 kuru soğan
*2 yemek kaşığı zeytinyağ
*1 tatlı kaşığı tuz
*karabiber


SÜSLEMEK İÇİN:
*5-6 dal dereotu/*maydanoz yada *nane-*kırmızı biber


YAPILIŞI:

*Kabakları soyup rendeleyin, soğanı doğrayın.

*Bir tencereye zeytin yağ koyup soğanları biraz kavurun sonra kabakları suyunu sıkarak katın sarımsakları doğrayın tuz karabiber katıp kabaklar yumuşayana kadar kavurun, on dakika yeter
*Sonra derin bir kaseye alıp kabakların soğumasını bekleyin kabaklar soğuyunca süzme yoğurtla karıştırın

*dereotu/maydanoz/nane/kırmızı toz biber ile değişik süsleyebilirsiniz...

Ben nane ve kırmızı tozbiber ile süsledim evde diğerleri yoktu :)


Not: Soğan koymadan da yaptım; tadı çok değişmedi... Sarımsağı tavada kavurmdan yoğurda da ekleyebilirsiniz... Afiyet olsun...

2 yorum:

  1. HADİ HAYIRLISI,BAYILIRIM GENÇLERİN TARİFLERİNE.GÜZEL ŞEYLER ÖĞRENECEĞİME EMİNİM,BİR DE KİLO ALMAK OLMASA.AMA KABAK HAFİFTİR,SAĞLIKLIDIR.TEŞEKKÜRLER.

    YanıtlaSil
  2. aay efendim çook mutlu oldum... Tazecik sitemin ilk konuğu beni onurlandırdı :)

    ben de tariflerin hafif olması taraftarıyım...
    TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil