6 Mayıs 2009 Çarşamba

İngiliz Keki


Bu keki bir yiyen pişman bir de yemeyen... Yemeyen böyle bir lezzeti tadamadığı için; yiyen ise 1 dilim yetmeyip gözü diğer dilimlere de takıldığı için pişman... Davet soframda yeraldı ve sevmeyen çıkmadı... Benden tarif istediler... Sabredin bloğumdan okursunuz dedim :)


Malzemeler:


  • 3 yumurta

  • 1,5 su bardağı şeker

  • 1,5 su bardağı su

  • 1 çay bardağı sıvı yağ

  • 1 paket vanilya

  • 2 paket kabartma tozu

  • 9 Türk kahvesi fincanı elenmiş un


Sosu için:


  • 3 su bardağı süt

  • 4 yemek kaşığı şeker

  • 4 yemek kaşığı kakao


Yapılışı:


  • Yumurtayla şekeri çırpın.

  • Su, yağ, vanilyayı ekleyin.

  • Unla kabartma tozlarını karıştırıp mikserle çrıpmaya devam edin.

  • Yayvan borcamda veya tepside keki pişirin.

  • Keki kareler halinde kesip her bir dilimi hazırladığınız sosa bulayın ancak sosun içine daldırmayın.Her bir kenarını sosa batırıp çıkarın.Kekin pişirdiğiniz üst kısmının da altta kalmasına özen gösterin.

  • Sosa buladığınız dilimleri sonra da sırayla hindistan cevizine bulayın...

Bu kadar afiyet olsun...

14 yorum:

  1. farklı bir kek olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  2. bu kekin içi beyaz sanırım, bide ikiye kesilmiş halini çekseydin şekerim, bi bakardık.. ama tahmin edebiliyorum. süprizli bi kek olmuş yani dışı kakaolu içi beyaz..
    ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. hayırlı olsun canım bu bloğunda.Fırsat buldukça,tarif almak,yalnız bırakmamak için uğrarım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. acaba bende birgün böyle güzel yemekler yapabılıcekmıyım:)))

    YanıtlaSil
  5. melek çok teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  6. 1sencim ya çok haklısın kek bittikten sonra aklıma geldi... dediğin içi beyaz ve tam bir sürpriz...

    YanıtlaSil
  7. mehtamcıp çok saol... her zaman beklerim...

    YanıtlaSil
  8. nihal ben de bişi bilmiyordum... iş başa düşünce oluyor... tam tarifi uygulayınca her şeyi yapabilirsin... ben de öğreniyorum işte...

    YanıtlaSil
  9. kek harika, ellerine sağlık. Fakat ben en çok sultan lokumunu beğendim. Tarifi aldım. Deneyeceğim en kısa zamanda iniallah.

    Anneler günün kutlu olsun. Ailenle beraber nice mutlu yıllara diyelim. Görüşmek üzere, güzel bir pazar günü geçirmeniz dileğiyle

    YanıtlaSil
  10. renkli pastalar çok saol.. ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederimm... Henüz anne değilim :(
    Saolasın tüm iyi dileklerin için...

    YanıtlaSil
  11. nası pişirecez kaç derece kaç dakka :S

    YanıtlaSil
  12. 170 derecede 35-40 dk. yeterli gelir...

    YanıtlaSil
  13. çok güzel oluyo ben denedimm süper herkezz bayıldıı:)) mutlaka deneyinnn

    YanıtlaSil
  14. Şu an yemekteyim kendisini...Gerçekten harika...Tek kötü tarafı,insanın yedikçe yiyesinin gelmesi... :)

    YanıtlaSil