21 Mayıs 2009 Perşembe

Çikolatalı toplar

Çikolatalı toplar tam bir tutumluluk örneği ve aynı zamanda şık bir servis... Ben bu topları yaşpastamı yaptığım gün yaptım, oradaki çikolata sosumun artanını değerlendirdim.... arkadaşlara ikram ettim çok beğendiler, eşim ise pek sevmez böyle tatları ama o da yedi ve "mmm güzel olmuş" dedi... bu da bana yetti :)


malzemeler:
  • herhangi bir (artan) kek (benim yaşpastamdaki pandispanya çok kabarık oldu, 3 kat kesilse olurdu ama cesaret edemedim, 2'ye böldüm , ortasından da incelttim. İşte oradan artan keki ve bir gün önce yaptığım köstebek pastadan kalma 2 dilim keki kullandım.)
  • bir avuç fındık ya da fıstık
  • bir avuç kuru üzüm
  • 1-2kaşık margarin
  • çikolata sosu
  • hindistan cevizi

çikolata sosu:
  • 1 su b. SÜT
  • 1 su b. SU (su yerine ben eğer varsa 1 bardak çayın demini kullanıyorum)
  • 1 su b. ŞEKER
  • 3 çorba k. UN
  • 2 çorba k. KAKAO
yapılışı:
  • çikolata sosunu önce hazırlayın, tüm malzemeleri homojen biçimde karıştırın,hiç topak kalmasın, sonra ocağın altını yakın kaynayana dek karıştırın...kaynayınca sos hazır.
  • margarini eritin.
  • içine kekleri ufalayın.
  • çikolata sosun en üstünden, yani macunlaşan kısmından 2 yemek kaşığı alın, karışıma ekleyin, çünkü keki elimizle yoğurmamız için biraz cıvıklaştırmamız gerekecek, eğer tutmazsa biraz daha sos ekleyin...
  • fındık ve kuru üzüm ekleyin.
  • karışımı yoğurun ve toplar yapıp kağıtlara koyun.
  • üzerine artan çikolata sosu dökün
  • üzerine de hindistan cevizi
  • dolapta bekletin...
  • bu kadar... afiyet olsun...

5 yorum:

  1. çok orjinal bişey olnuş cnm bunu kesin denicem..

    YanıtlaSil
  2. Hafif hafif kilo yapmaz değil mi?:))

    YanıtlaSil
  3. Lezzetli ve iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık.
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
  4. harika hem göze hem mideye hitap etmiş.ellerine sağlık..sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. *1sencim çok saol canım... insan yapa yapa yeni şeyler de deneyebiliyor, kendine uydurabiliyormuş...

    *zehracım malesef kalorisi yüksek oluyor, ama sayısını kaçırmazsak sorun yok...

    *fast food kültürüne inat tabakta lezzetler: çook teşekkür ederim, adınız çok orjinal...

    *sevil altunel, aslında sunum da lezzet kadar önemli değil mi... her ikisi birden olmuşsa ne mutlu bana.. çok teşekkür ederim....

    YanıtlaSil